
Studier
År 2019 tog jag examen inom kommunikation, en treårig utbildning med fokus på språket och de teoretiska ramverken som är relevanta för yrket.
2021 började jag läsa online marknadsföring på Medieinstitutet, som består av teori och mer planerad tid för praktik. Inför LIA våren 2022 kommer jag ha gått igenom följande kurser:
- Webbteknik
- SEO/SEM
- Digital Analys
- Strategisk marknadsföring
- Content marketing och Ads
- Presentation och Pitch
- Kompetensportfölj och Entreprenörskap
- Mediestrategi och kampanjplanering

Erfarenhet
Som för många andra, började arbetslivet med en tid inom service vid sidan av studierna. Mellan utbildningarna har jag även arbetat inom kundtjänst, mjukvarutestning och marknadsföring (copywriting, banners etc). Genom dessa erfarenheter har jag formats och utvecklats både som person och som kommunikatör. Jag hoppas snart kunna ge mig ut på praktik inom digital marknadsföring och få fler lärdomar.

Intressen
Jag älskar det digitala. Sedan barnsben har jag varit intresserad av teknik och digital storytelling. Jag har länge följt olika delar av teknikindustrin men även underhållningsindustrin och konsumerar allt möjligt som tillhör den, från att läsa nyheter och lyssna på podcasts till att följa kreatörer och företag.
Matlagning är även det en stor passion. Att testa ett nytt recept är alltid spännande, likaså blir jag även glad över att hitta en utmärkt restaurang.
Mitt matintresse är även kopplat till ett annat intresse jag har, att resa runt. Jag har än inte lyckats ta mig till alla resmålen på listan men att utforska nya länder, städer och kulturer är bland det mest intressanta i livet.